דישון צמחים בבית

דשן הוא תוספת של תערובת מינרלים ומלחים שמעשירים את האדמה ובכך מספקים לצמח שלנו את מה שהוא זקוק לו כדי להתקיים

נכתב על ידי צמחמד

באופן טבעי, עצים וצמחייה מעין “מדשנים את עצמם”.
לצורך הדוגמא, ביער יש עצים, שיחים, עשבים ועוד הרבה סוגי צמחים כמו גם חרקים וחיות.
כל עלה או פרי שנופל ונרקב, עשביה שנרקבת יחד איתם, אפילו חרקים שמתו- מתפרקים לחלקים קטנים ובמסגרת התהליך הזה, מלחים ומינרלים מתפרקים מהם ומחלחלים לקרקע וכך מדשנים את האדמה.

אבל מה קורה עם עץ ששתול בעציץ? הוא לא ממש עובר תהליך דישון טבעי, לא יכול לדשן את עצמו ואנחנו, לא כל כך מתלהבים מהרעיון של עלים נרקבים בבית. לכן הומצא הדשן.

דשן הוא תוספת של תערובת מינרלים ומלחים שונים שמעשירים את האדמה ובכך מספקים לצמח שלנו את המינרלים והחומרים להם הוא זקוק כדי להתקיים ולהתפתח היטב. הדשן יגרום לעלים להיות יותר ירוקים, לשורשים להיות יותר חזקים ויעזור לצמח להיות עמיד וחסון. 

בדיוק כמו בהשקיה, גם דישון יתר יזיק ויגרום לריקבון שעלול להיות מסוכן לצמח. עדיף לדשן מעט מדיי או לפספס מועדי דישון מאשר לדשן יותר מדיי. לא מומלץ לדשן בחורף כי הצמח לא ממש גדל בעונה הזו, עדיף להתחיל לדשן  בחודשי מרץ עד אוקטובר.

סוגי דשנים שמתאימים לצמחים בבית:

דשן נוזלי:

דשן שמגיע בצורת נוזל ובעזרת משפך או בקבוק אפשר לדשן איתו לאחר דילול במים. יש לו יתרון שבדרך כלל רואים את ההשפעה שלו די מהר כי הוא מחלחל ונספג במהירות. 

דשן בגרגרים- דשן בשחרור איטי:

דשן זה מגיע בצורת גרגרים שמפזרים על האדמה. היתרון שלו הוא שלאט לאט הגרגרים מתפרקים ומזינים את האדמה והצמח. וכך הצמח ימשיך להיות מוזן לאורך זמן ארוך. 

לסיכום, קיימים מספר סוגי דשנים מהם תוכלו לבחור את המתאים והנוח ביותר לשימוש עבורכם. תוכלו גם לבחור לדשן עם דשן אחד ולפעמים עם אחר. לכל דשן מצורפות הנחיות יצרן ויש לפעול לפיהן. 

לשיתוף המאמר:

פייסבוק
ווטסאפ
אימייל