איך לנקות צמחים ולמה זה חשוב

אל דאגה, זהו לא מאמר על ספונג’ה, רק רצינו להסביר דבר או שניים לגבי ניקיון של צמחים ☺

נכתב על ידי צמחמד

ניקיון = בריאות גם לנו וגם לצמח. לפעמים יש על הצמח שלנו לכלוך, אבק, עלים שנשרו וכו.
עכשיו מה הבעיה עם זה?

אם יש עלים שנשרו או כל לכלוך אחר על הצמח, הם יהיו מקור לחיידקים ומחלות (לצמח, לא לכם). 
תדאגו להסיר אותם ולסלק כל דבר אחר שיכול להיות על הצמח או צמוד אליו שעלול להירקב ולהביא צרות. 

כמו כל דבר בבית, גם על הצמח שלכם יכול להצטבר אבק. מעבר לזה שזה קצת לא יפה וקצת מציק, האבק סותם את דרכי הנשימה של הצמח. בעלים יש סוג של נקבוביות קטנות שדרכן הוא נושם ועושה פוטוסינתזה. (פוטוסינתזה- התהליך שבעזרתו צמחים “אוכלים” ומייצרים חמצן).  אם יש עליהם שכבה של אבק, זה סותם אותן ומקשה עליו מאוד. 

בעזרת מטלית טבולה בקצת מים פושרים נקו בעדינות את העלים משני הצדדים כשאתם רואים שהצטברה עליהם שכבת אבק. אם העלים קטנים, ניתן לרסס עליהם מים בעזרת שפריצר או לקחת את הצמח לאמבטיה/כיור ולשטוף אותו קלות ובעדינות. 

עכשיו, כשהעלים מטופלים ונקיים, בואו נראה שגם השורשים בסדר. השורשים נושמים דרך האדמה, אז חשוב שהאדמה לא תהיה דחוסה מדיי, אחרת גם להם יהיה קשה לנשום. מדי פעם בדקו אם שכבת האדמה העליונה של הצמח דחוסה או אוורירית. אם היא “אוורירית”- זאת אומרת, נראית כמו הרבה גרגרים שאפשר לראות בנפרד, זה אומר שכנראה השורשים יכולים לנשום דרכה והכל בסדר.

אם שכבת האדמה העליונה התגבשה לגוש אחד, יהיה לשורשים קשה לנשום לכן קחו מזלג ובעדינות רבה (כדי לא לפגוע בשורשים) “פוררו” את האדמה. זהו. פשוט, נכון? 

לסיכום, בטבע יש כל מיני גורמים שמשפיעים על הצמחים: הרוח מעיפה ממנו את האבק ואת העלים שנשרו, הגשם שוטף ומנקה אותו מלכלוך. לעומת זאת בבית, במשרד או בכל מקום שבחרנו למקם בו את הצמח, צריך יהיה להחליף את הגורמים הטבעיים, ולכן כדאי להקדיש לזה קצת תשומת לב מדיי פעם. 

בהצלחה!

לשיתוף המאמר:

פייסבוק
ווטסאפ
אימייל